Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Εκποίηση λιμανιών και κατάργηση συλλογικών συμβάσεων ναυτικών στο νέο πολυνομοσχέδιο

Τη δημιουργία νέου φορέα με αποκλειστικό στόχο την εκποίηση των λιμανιών και την θεσμοθέτηση της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων των ναυτεργατών προωθεί μεταξύ άλλων η κυβέρνηση στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε νύχτα στη Βουλή, κατήγγειλε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου. Ο Ν. Συρμαλένιος επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής: «Με πολύ μεγάλη λύπη γίνομαι κι εγώ συμμέτοχος, συμμετέχοντας σε αυτή τη συζήτηση, η οποία γίνεται για πολλοστή φορά. Επαναλαμβάνεται το «έγκλημα» του κατεπείγοντος και των διαδικασιών που ευτελίζουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Κανονικά όλη η Αντιπολίτευση θα έπρεπε να έχει αποχωρήσει και να μη νομιμοποιεί αυτές τις διαδικασίες, για να μην πω και οι αξιοπρεπείς συνάδελφοι από τη Συμπολίτευση. Διότι, για πολλοστή φορά, τα δύο τουλάχιστον τελευταία χρόνια που έχουμε εμείς κοινοβουλευτική εμπειρία, ζούμε αυτόν τον καταναγκασμό. Έναν καταναγκασμό να μας δίνετε 800 σελίδες στις 1.40’ τα ξημερώματα και να πρέπει σήμερα, να τοποθετηθούμε συγκεκριμένα σε διατάξεις και σε εξειδικεύσεις των διατάξεων αυτών. Είναι απαράδεκτο και ξέρετε ότι όλη αυτή η διαδικασία, είναι κατά τη γνώμη μου κοινοβουλευτική δικτατορία – και το λέω με πόνο ψυχής, διότι άλλοι ωφελούνται με αυτές τις διαδικασίες».

«Δεν έχει «μπέσα» η Κυβέρνηση. Αν είχε «μπέσα», δεν θα μετέθετε την ημερομηνία των Ευρωεκλογών για μια εβδομάδα. Δεν θα έδινε το ψίχουλο του επιδόματος στις 9 Μαΐου, εννέα μέρες πριν τον πρώτο γύρο των Αυτοδιοικητικών Εκλογών. Αν έχετε «μπέσα», γιατί δεν το δίνετε μετά τις 25 Μαΐου; Δώστε το επίδομα μετά τις 25 Μαΐου, για να πείσετε ότι έχετε την καλή πρόθεση και διάθεση, να ενισχύσετε ειλικρινά τον ελληνικό λαό, από τις θυσίες που έχει κάνει τόσα χρόνια. Εν πάση περιπτώσει, εμείς αυτό το αμφισβητούμε κατηγορηματικά, διότι πιστεύουμε ότι έρχεται ένα νέο μνημόνιο, ακόμη πιο βάρβαρο και πιο ισοπεδωτικό για την ελληνική κοινωνία».
Θα αναφέρω μόνο δύο – τρία θέματα που έχουν σχέση με το πολυνομοσχέδιο στον τομέα της ναυτιλίας που με αφορά άμεσα:
Πρώτον, επιχειρείται πάλι η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Μια Ρυθμιστική Αρχή, η οποία δεν «πέρασε» με το νομοσχέδιο το περυσινό όπου έγινε ο Ν.4150 επί υπουργίας Μουσουρούλη, και έρχεται πάλι σήμερα, προφανώς, διότι στοχεύει στην ταχύτερη εκποίηση, ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, με πρώτο το λιμάνι του Πειραιά, του οποίου η απόλυτη ιδιωτικοποίηση, παρά τις αντιδράσεις όλων των φορέων, έχει δρομολογηθεί. Όμως, και το ξέρετε πολύ καλά, σε ολόκληρη την Ευρώπη το 94% των λιμανιών, βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο. Και όσα ιδιωτικοποιήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, σήμερα έχουν αποτύχει και βρίσκονται σε διαδικασία επάνω κρατικοποίηση.
Με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, δημιουργείτε ένα νέο δημόσιο φορέα, την ίδια στιγμή που καταργείτε στο όνομα του υπερδιογκωμένου Δημοσίου και συγχωνεύετε Οργανισμούς και οδηγείτε χιλιάδες εργαζόμενους σε απόλυση. Αν είχε νόημα αυτή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα ήταν μόνο ως Ανεξάρτητη Αρχή, διότι σήμερα στο υπουργείο υπάρχει η Γενική Διεύθυνση Λιμένων, η οποία μπορεί να κάνει, και κάνει πολύ σωστά τη δουλειά της σε σχέση με την εποπτεία και διαχείριση των λιμένων.
Δεύτερο ζήτημα: Επιχειρείτε με ένα άρθρο στο οποίο κανένας δεν έχει αναφερθεί, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων των Ναυτεργατών με το επιχείρημα της αντικατάστασης της Συλλογικής Σύμβασης από τις Επιχειρησιακές Συμβάσεις. Στόχος προφανής, η μείωση των αμοιβών των ναυτεργατών, αφού θα αποδυναμωθεί η ενιαία συνδικαλιστική έκφρασή τους, και ο κατακερματισμός του ενιαίου συνδικάτου τους. Προσδοκάτε μέσα από αυτήν τη διαδικασία να μειώσετε τις αμοιβές οι οποίες υπάρχουν στη σημερινή Συλλογική Σύμβαση.
Και είναι απορίας άξιο πραγματικά, ότι ενώ συζητάμε- και το ξέρει ο κ. Βλάχος ως Πρόεδρος της Επιτροπής την προηγούμενη βδομάδα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας- γιατί δεν φέρνει ο Υπουργός αυτές τις δύο διατάξεις στην κανονική διαδικασία και τις φέρνει σήμερα νύχτα; Το ίδιο και με μια άλλη διάταξη για την ακτοπλοΐα, όπου με κάποιες αντικαταστάσεις άρθρων του ν. 2932/2001, εκείνο που φαίνεται, ευθύς εξαρχής, είναι η απελευθέρωση της τιμής του εισιτηρίου και η διεύρυνση της χειμερινής επιθεώρησης. Αυτά τα δύο διαφαίνονται μέσα από την επιχειρούμενη τροποποίηση του ν.2932, γι” αυτό ζητάμε από τον Υπουργό Ναυτιλίας, να αποσύρει αυτά τα άρθρα, ιδιαίτερα το άρθρο που αφορά την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων των Ναυτεργατών, και να τα θέσει στην κανονική διαδικασία».

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Δελτίο Τύπου 09/11/2011 για ΑΠΕ από τους "Πολίτες κόντρα στον καιρό"





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

(12η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου 9/11/2011)

 
Οι παρεμβάσεις των εκπροσώπων μας Νίκου Συρμαλένιου και Παύλου Χρυσαφίδη στα δύο κύρια θέματα της συνεδρίασης:

...
Β) ΝΑΙ στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), ΟΧΙ στα υπερμεγέθη αιολικά πάρκα που μετατρέπουν τα νησιά μας σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας   

Τα τελευταία χρόνια έχουν εισβάλλει στη ζωή μας, εξαιτίας και των κλιματικών αλλαγών αλλά και του υπαρκτού κινδύνου για τον πλανήτη μας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι Κυκλάδες σίγουρα είναι μεταξύ των περιοχών που διαθέτουν πλούσιο αιολικό δυναμικό, αλλά και ήλιο και θάλασσα, συνεπώς έχουν μεγάλες δυνατότητες για ανάπτυξη αιολικής, ηλιακής, ακόμα και κυματικής ενέργειας. Ταυτόχρονα η ευρύτερη περιοχή της Μήλου, Κιμώλου και Πολυαίγου και λιγότερο η Σαντορίνη, διαθέτουν πλούσιο γεωθερμικό πεδίο. Από αυτή την άποψη θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι οι Κυκλάδες είναι ο ιδανικός τόπος για ανάπτυξη των ΑΠΕ.

Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που έχει εκδηλωθεί από πλευράς υποψηφίων επενδυτών τεράστιο ενδιαφέρον, με πρωταρχικό βέβαια στόχο το κέρδος, ανεξάρτητα από τα οφέλη ή τις ζημιές που θα έχουν οι τοπικές κοινωνίες. Τα νησιά μας έχουν μπεί εδώ και καιρό στο στόχαστρο των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων και οι πιέσεις και το παρασκήνιο για να παρακαμφθούν οι τοπικές κοινωνίες το επόμενο διάστημα θα ενταθούν.

Ήδη η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και μέχρι πριν κάποιο διάστημα, είχε εγκρίνει μόνο για τις Κυκλάδες επενδύσεις πάνω από 1600 ΜW.

Εμείς για λόγους που έχουν να κάνουν με τη συμβολή της χώρας μας στον αγώνα κατά του κινδύνου περιβαλλοντικής καταστροφής του πλανήτη (κλιματικές αλλαγές, φαινόμενο θερμοκηπίου, εκπομπές αερίων) και για παραγωγή του 29% της ηλεκτρικής ενέργειας από τις ΑΠΕ μέχρι το 2020 και την απεξάρτηση μας από τα ορυκτά καύσιμα, είμαστε σαφώς υπέρ της μέγιστης αξιοποίησης των ΑΠΕ με δύο προϋποθέσεις:

α) το σεβασμό στην κλίμακα του νησιωτικού χώρου, που σημαίνει κατάθεση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση του κάθε νησιού Ειδικού Χωροταξικού για τις ΑΠΕ και β) την αξιοποίηση τους για κοινωνικό όφελος και όχι μόνο για λόγους ιδιωτικού επιχειρηματικού κέρδους.

Δεν συμφωνούμε με τη μετατροπή των νησιών μας σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (π.χ. με την εγκατάσταση υπερμεγέθων αιολικών πάρκων), αλλά δεν αποδεχόμαστε υποχρεωτικά και τη λογική των ορίων της ενεργειακής αυτάρκειας, στο βαθμό που μπορούν να αντιμετωπιστούν ενεργειακές ανάγκες γειτονικών νησιών και ταυτόχρονα αυτό να λειτουργήσει υπέρ της ελάφρυνσης άλλων βεβαρυμένων οικολογικά περιοχών της χώρας (Μεγαλόπολη, Πτολεμαϊδα κλπ.).

Σήμερα, για μια ισορροπημένη ενεργειακή πολιτική, που θα αξιοποιεί τη λειτουργία των θερμικών εργοστασίων, τις ΑΠΕ, τα υβριδικά συστήματα, είμαστε υπέρ της διασύνδεσης των νησιών είτε μεταξύ τους, είτε με την ηπειρωτική Ελλάδα, είτε με τις Μικρασιατικές ακτές και ταυτόχρονα ζητάμε την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας των ρυπογόνων εργοστασίων.

Το παράδειγμα της Σερίφου, που με την πρόθεση εγκατάστασης 87 ανεμογεννητριών σε μεγαλο μήκος των κορυφογραμμών του νησιού θα αλλοίωνε το φυσικό ανάγλυφο και το περιβάλλον, είναι παράδειγμα προς αποφυγήν και προηγούμενο δεδομένο για το τι δεν πρέπει να γίνει για τις Κυκλάδες.

Από την πλευρά μας είμαστε περήφανοι που είμασταν από τους πρώτους που ανοίξαμε το θέμα στις Κυκλάδες. Με ειδική ημερίδα σε συνεργασία με τον τότε Δήμο Κορθίου Άνδρου (Απρίλιος 2007), ανοίξαμε δρόμους που οδήγησαν στην με μεγάλη πλειοψηφία Απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κυκλάδων (7-6-2007), που χάραζε το πλαίσιο και τις γενικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΑΠΕ και ειδικά των αιολικών πάρκων στα νησιά.

Επίσης θέλουμε να θυμίσουμε ότι στην προηγούμενη θητεία μας στο νομαρχιακό συμβούλιο Κυκλάδων, σε αντίθεση με πολλούς συναδέλφους από τις παρατάξεις της πλειοψηφίας όπως και της μείζονος μειοψηφίας που τυχαίνει και σήμερα να είναι από τους ίδιους πολιτικούς χώρους, υπερασπίσαμε με συνέπεια την εγκατάσταση δύο ανεμογεννητριών μικρού μεγέθους και ισχύος, που άλλωστε εντασσόταν πλήρως και στις προδιαγραφές της απόφασης του ν.σ. Και θα θυμίσω επίσης την κωλυσιεργεία τους να παρθεί απόφαση και τις διάφορες προφάσεις για να μην γίνει ψηφοφορία, με αποτέλεσμα η επένδυση στο τέλος να ματαιωθεί, επειδή πλέον είχε περάσει ο προβλεπόμενος από το νόμο χρόνος έγκρισης της.

Το ίδιο πράγμα σήμερα δεν ισχύει, αφού στη χώρα μας έχουν συμβεί κοσμογονικά γεγονότα, τέτοια που δικαιολογούν απόλυτα τη μετάθεση της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου και κατά συνέπεια τις προθεσμίες που έχουν τεθεί.

Πριν αναφερθούμε όμως στην προαναφερθείσα Απόφαση, που θεωρούμε ότι και σήμερα αποτελεί τον μπούσουλα για τη χωροθέτηση των αιολικών πάρκων στο νησιωτικό χώρο, θα θέλαμε να επισημάνουμε δύο κρίσιμα στοιχεία που πρέπει να συνυπολογισθούν για τον ενεργειακό σχεδιασμό: α) την παράμετρο της εξοικονόμησης ενέργειας που μέχρι σήμερα ούτε καν υπάρχει. Η εξοικονόμηση ενέργειας ως έννοια συνδεδεμένη τόσο με την τεχνολογία, όσο και με τη διάχυτη νοοτροπία. Π.χ. η εξειδίκευση της εξοικονόμησης στην αρχιτεκτονική των κτιρίων είναι επιβεβλημένη β) την αμφισβήτηση του σημερινού μοντέλου ανάπτυξης (συμπεριλαμβανομένου και του μοντέλου της τουριστικής ανάπτυξης) που οδηγεί σε περιβαλλοντικές καταστροφές και τελικά σε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα.

Στο σημείο αυτό θα υπενθυμίσουμε εν συντομία τα βασικά σημεία της Απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου του 2007 και ειδικότερα σε σχέση με το χωροταξικό των αιολικών πάρκων:
  • μέγιστο ύψος ανεμογεννήτριας 70-90 μέτρα, ενώ στις κορυφογραμμές που επιτρέπεται, μέγιστο ύψος 75 μ.
  • απαγόρευση εγκατάστασης ανεμογεννητριών στις περιοχές Natura 2000
  • απαγόρευση των ΑΠΕ στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας και στους μεταναστευτικούς διαδρόμους, έως ότου εκπονηθεί ειδική ορνιθολογική μελέτη
  • ελάχιστη απόσταση από Ζώνες απόλυτης προστασίας και κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους τα 500 μέτρα και εφόσον δεν υπάρχει οπτική επαφή και ηχητική όχληση. Σε αντίθετη περίπτωση ελάχιστη απόσταση τα 1.500 μ.
  • ελάχιστη απόσταση από οικισμούς άνω των 2.000 κατοίκων ή μικρότερου πληθυσμού που χαρακτηρίζονται ως δυναμικής και τουριστικής ανάπτυξης τα 1.000 μέτρα, εφόσον δεν υπάρχει οπτική επαφή και ηχητική όχληση. Για τους λοιπούς οικισμούς τα 500 μ με τις ίδιες προϋποθέσεις
  • απόσταση ασφαλείας από περιοχές υψηλής παραγωγικότητας, εσταυλισμένης κτηνοτροφίας, ιχθυοκαλλιέργειας τα 75 μ.
  • επιτρέπεται η χωροθέτηση ΑΠΕ σε εγκαταλελειμμένα λατομεία, με την υποχρέωση του επενδυτή για ταυτόχρονη αποκατάσταση
  • ελάχιστη απόσταση από περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης (ΠΟΤΑ), τα 1000 μέτρα, εφόσον δεν υπάρχει οπτική επαφή και ηχητική όχληση
  • επιτρέπεται η εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε ακατοίκητα νησιά που δεν υπάγονται στις περιοχές Natura 2000 ή σε άλλες απαγορευτικές διατάξεις
  • τα συνοδά οδικά δίκτυα να προϋπάρχουν κατά 80% και να είναι νόμιμα διανοιγμένα
  • η προτεινόμενη κάλυψη να φτάνει το 4% κάθε νησιού, αφού εξαιρεθούν οι αποκλειόμενες περιοχές
  • να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας για μεγαλύτερο ύψος των μηχανών από 75 και έως το πολύ 90 μέτρα, σε περίπτωση εγκατάστασης σε κορυφογραμμές
  • καθορισμός ανώτατου ορίου παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ σε κάθε νησί, έτσι ώστε αυτά να μην μετατραπούν σε εργοστάσια παραγωγής ηλκτρικού ρεύματος
Οι παραπάνω προδιαγραφές αποτελούν ενδεικτικές κατευθύνσεις, που προφανώς οφείλουν να μπαίνουν στην κρίση των τοπικών κοινωνιών για την οριστική τους μορφή, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ένα ελάχιστο πλαίσιο βιώσιμης χωρόθετησης της αιολικής ενέργειας. Είναι όμως ενδεικτικό ότι πολλά από τα προτεινόμενα κριτήρια σε σχέση με τις αιολικές εγκαταστάσεις δεν διαφέρουν ουσιαστικά από τις διατάξεις που έχει θεσπίσει το Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ (3-12-2008) για τις νησιωτικές περιοχές.

Υπάρχουν ακόμα δύο στοιχεία, που πρέπει κατά τη γνώμη μας να εξειδικευτούν. Το πρώτο αφορά τη δυνατότητα εγκατάστασης αιολικών πάρκων στη θάλασσα, όπως δείχνει και η αντίστοιχη ευρωπαϊκή εμπειρία και το δεύτερο, ο καθορισμός του ανώτατου ορίου παραγωγής από ΑΠΕ σε κάθε νησί. Κατά τη γνώμη μας, αυτό δεν μπορεί να περιορίζεται στην ενεργειακή αυτάρκεια του κάθε νησιού, ούτε όμως το νησί να μετατρέπεται σε εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής. Με αυτή την έννοια συμφωνούμε με τη μεταφορά ενέργειας, αλλά σε λελογισμένη κλίμακα.

Φυσικά όλα αυτά πρέπει να προέλθουν μέσα από αποφάσεις των τοπικών κοινωνιών σε συνεργασία με τους νησιωτικούς δήμους, αλλά και τους βασικούς κοινωνικούς φορείς του κάθε νησιού.

Γι αυτό και στη θέση μας, θα συνυπολογίσουμε απόλυτα τις αποφάσεις των τοπικών ΟΤΑ, αλλά και τη γνωμάτευση της υπηρεσίας περιβάλλοντος.

Σε σχέση με το προτεινόμενο έργο των 10 αιολικών πάρκων στη Νάξο, Πάρο, Ανδρο και Τήνο, παρότι η μελέτη υποστηρίζει ότι όλος ο σχεδιασμός του είναι απόλυτα συμβατός με το Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ, είναι σαφές από την Εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος που είναι συνολικά αρνητική στην ΜΠΕ, ότι πολλοί από τους όρους και του Ειδικού Χωροταξικού για τις ΑΠΕ δεν τηρούνται (αποστάσεις από οικισμούς, ανεπαρκής εξέταση εναλλακτικών λύσεων ως προς τη δυνατότητα χωροθέτησης των αιολικών πάρκων εκτός περιοχών δικτύου NATURA 2000, διάνοιξη νέας οδοποιίας πολλών χιλιομέτρων, πολλαπλάσια ισχύς των προτεινόμενων αιολικών πάρκων σε σχέση με τις ενεργειακές ανάγκες των νησιών), ενώ το μέγεθος και η έκταση των επεμβάσεων στο ευαίσθητο νησιωτικό οικοσύστημα, καθώς και η υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας και το τεράστιο περιβαλλοντικό κόστος, δεν συνάδουν με τη βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών και θα επιφέρουν ανεπίστρεπτη αλλοίωση της φυσιογνωμίας των νησιών.

Υπάρχει επίσης, κατά τη γνώμη μας, ένας κρίσιμος όρος που θέτει το ζήτημα της εξαίρεσης του ορίου της συνολικής ισχύος για τις ΑΠΕ για τα μη συνδεδεμένα νησιά, εφόσον η πρόταση εγκατάστασης των αιολικών πάρκων περιλαμβάνει την κατασκευή (από τους υποψήφιους επενδυτές) επαρκούς διασύνδεσης με το σύστημα της ηπειρωτικής χώρας. Είναι προφανές ότι η περίπτωση των τεσσάρων νησιών υπάγεται ακριβώς σ' αυτή την κατηγορία, αφού εκτός της Άνδρου και έμμεσα της Τήνου που είναι διασυνδεδεμένα μέ την Εύβοια, τώρα δρομολογείται η διασύνδεση με το ηπειρωτικό δίκτυο μέσω Λαυρίου. Κατά συνέπεια αφού το έργο της διασύνδεσης θα κατασκευαστεί από τη ΔΕΗ με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ 170 εκατ ευρώ, δεν είναι σαφές αν οι επενδυτές αφενός μεν επωφελούνται από τον μη περιορισμό της επιτρεπόμενης ισχύος των ανεμογεννητριών και αφετέρου γλυτώνουν το κονδύλι του κόστους. Αυτό όμως, αν γίνει αποδεκτό, θα αποτελέσει την πρώτη σοβαρή παραβίαση του νόμου και θα δικαιώσει όσους μιλάμε για κράτος προστάτη των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Και επειδή ζούμε σ' ένα γενικότερο τέτοιο κλίμα συναλλαγής της πολιτικής εξουσίας με μεγάλα εγχώρια και ξένα συμφέροντα, δεν μας εκπλήσσει η σπουδή να προχωρήσει αυτή η επένδυση.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, καταλήγουμε ότι καταψηφίζουμε κι εμείς μαζί με τους Δήμους των τεσσάρων νησιών, αυτή την υπερμεγέθη επένδυση, που εκτός από την καταστροφή και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος και του τοπίου, θα συκοφαντήσει πάλι όπως έγινε πριν χρόνια στη Μήλο με τη γεωθερμία, μια φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια.

Το ζητούμενο παραμένει η αξιοποίηση των ΑΠΕ χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση και με κοινωνικό όφελος. Διότι επιτρέψτε μας, να πούμε ότι το όφελος του 1,7 % επί της προ Φ.Π.Α. τιμής πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας στον Διαχειριστή του Συστήματος που θα αποδίδεται στους Δήμους, αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό της καταστροφής και απαξίωσης του νησιωτικού χώρου. Επιπλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για κοινωνικό όφελος, χωρίς την αποφασιστική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο επιχειρηματικό σχήμα διαχείρισης και αξιοποίησης των ΑΠΕ.

10/11/2011

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Μπ. Σπύρου: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει απομακρυνθεί από την κοινωνία»

 
 Μπενέτος Σπύρου       
 
«Για να συμπλεύσουν οι πολίτες με τις διοικήσεις τους θα πρέπει να τις εμπιστεύονται. Η αυτοδιοίκηση όμως έχει απομακρυνθεί από την κοινωνία. Κάποιοι θεώρησαν πως τα προβλήματα είναι δικά τους και όχι των πολιτών. Έχει πολλή δουλειά να γίνει στο θέμα αυτό».
 
Αυτό επισημαίνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο δήμαρχος Λειψών και υποψήφιος περιφερειάρχης κ. Μπενέτος Σπύρου, που δηλώνει έτοιμος να αγωνιστεί και αν χρειαστεί να συγκρουστεί για να έρθουν καλύτερες ημέρες στα νησιά.

«Νομίζω ότι είμαι για τα δύσκολα. Και όταν πρωτοξεκίνησα, για όλες μου τις μεγάλες σκέψεις, που στο τέλος έφεραν το νησί εκεί που είναι σήμερα και βραβεύεται για διάφορα πράγματα, όλοι προσπαθούσαν να με αποθαρρύνουν. Θα υπενθυμίσω σε κάποιους παλιούς συντρόφους μου και άλλους, πως δεν υπάρχει επανάσταση χωρίς επαναστατική θεωρία. Πρέπει να έχεις μπροστά σου το όραμα», τονίζει ο κ. Μπενέτος Σπύρου.
 
Σε ερώτηση σχετικά με την πορεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μέχρι τώρα, ο κ. Μπενέτος Σπύρου δηλώνει:
«Οι νέοι θεσμοί πρέπει να κατοχυρωθούν και να καταξιωθούν στη συνείδηση του κόσμου. Δεν κατοχυρώνονται με το κούνημα της λίστας των έργων. Αυτή τη στιγμή σαν χώρα και σαν Αιγαίο έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας. Δεν ήταν στραβός ο γιαλός. Στραβά αρμενίζουμε».
Ο κ. Μπενέτος Σπύρου υπογραμμίζει ακόμη πως η βιώσιμη ανάπτυξη στηρίζεται πάνω στην ιστορία της παραγωγής κάθε τόπου.
 
Η συνέντευξη του κ. Μπενέτου Σπύρου, αναλυτικά:
• Είναι δύσκολο για σας να αφήσετε το Δήμο Λειψών μετά από τόσα χρόνια θητείας;
Δεν είναι μια εύκολη απόφαση αυτή. Έχω δώσει τη ζωή μου στους Λειψούς. Δεν το παίζω θύμα. Το 1986 όταν με ρώτησαν πού πάω, με την απόφαση που είχα λάβει, είπα πως έχω κάτι να δώσω στον τόπο μου και δεν θα το χαρίσω σε καμιά «κομματική αλητεία». Αυτό έκανα. Το αν βγήκε κάτι ας το κρίνει η ιστορία. Δεν μετανιώνω. Η σημερινή μου απόφαση είναι δύσκολη. Ελπίζω να μην μετανιώσω δηλαδή να μην με απογοητεύσει μετά.
• Δεν είναι δύσκολο το πεδίο στο οποίο εισέρχεστε;
Δεν με απασχόλησε ποτέ αυτό. Νομίζω ότι είμαι για τα δύσκολα. Και όταν πρωτοξεκίνησα, για όλες μου τις μεγάλες σκέψεις, που στο τέλος έφεραν το νησί εκεί που είναι σήμερα και βραβεύεται για διάφορα πράγματα, όλοι προσπαθούσαν να με αποθαρρύνουν. Μου τόνιζαν πως έλεγα θεωρίες και ότι δεν ήταν υλοποιήσιμα τα σχέδια μου. Τελικά βλέπετε πως υλοποιήθηκαν ουκ ολίγα στο νησί. Θα υπενθυμίσω σε κάποιους παλιούς συντρόφους μου και άλλους, πως δεν υπάρχει επανάσταση χωρίς επαναστατική θεωρία. Πρέπει να έχεις μπροστά σου το όραμα. Από κει και πέρα στην πορεία θα δεις κάποια πράγματα και θα κάνεις διορθωτικές κινήσεις. Δόξα τω Θεώ φαίνεται πως τα πράγματα έχουν πάει καλά για τον τόπο μου.
• Για ποια πράγματα είστε υπερήφανος για τη θητεία σας στο Δήμο;
Το μεγαλύτερο από όλα είναι πως διπλασιάσαμε τον πληθυσμό του νησιού. Ηρθαν για να μείνουν στο νησί νέοι άνθρωποι. Η αύξηση αυτή δεν ήταν μια λογιστική αύξηση. Δεν είναι τυχαίο που έχουν φύγει επτά οκτώ οικογένειες από τη Ρόδο και ήρθαν στους Λειψούς για να εγκατασταθούν γιατί θεωρούν πως εδώ θα περάσουν καλύτερα. Ηρθαν και από την Αθήνα οικογένειες. Έχουμε και ευρωπαίους πολίτες στο νησί μας. Βλέπεις μια κινητικότητα το χειμώνα. Μας έχει αγγίξει η κρίση αλλά την αισθανόμαστε λιγότερο από ό,τι κάπου αλλού. Αυτό μας δίνει χαρά. Εγώ παντρεύτηκα στους Λειψούς και έζησα με την οικογένειά μου στο νησί. Τα παιδιά μου φοίτησαν στα σχολεία του νησιού και εισήχθησαν μετά στο Πανεπιστήμιο. Η εκπαίδευση εδώ είναι σε καλό επίπεδο. Οι Λειψοί έχουν προβληθεί στο εξωτερικό και από ξένα έντυπα. Αν αυτό αν δεν είναι ικανοποίηση τότε τι άλλο μπορεί είναι; Δεν μπήκα στην πολιτική για να πλουτίσω ούτε για να γίνω διαπλεκόμενος. Κρατώ μέσα μου αυτή τη χαρά που είχε η πολιτική. Το αποτέλεσμα με κάνει να νιώθω καλύτερα παρά τις απογοητεύσεις και τις πικρίες. Κρατώ τη χαρά, να κάνω πολιτική.
• Μετά την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων δυνάμεων να σας στηρίξουν ξεκινήσατε τη συγκρότηση του συνδυασμού σας; Υπάρχει αποδοχή;
Αποδοχή υπάρχει. Η επιλογή των ανθρώπων είναι λίγο δύσκολη. Δέχομαι πολλά τηλεφωνήματα. Πρέπει να βρούμε άτομα που είναι ευρύτερα αποδεκτά στην κοινωνία όχι σαν πολιτικές οντότητες. Ο κόσμος θέλει ηθική και πνευματική μορφωτική συγκρότηση και αποτελεσματικότητα στον εργασιακό χώρο. Η αξιολόγηση γίνεται βάσει κάποιων στοιχείων, που ο καθένας θα πρέπει να έχει και να τα επαληθεύει καθημερινά.
• Ποια ήταν η εικόνα που σχηματίσατε για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην τριετία που πέρασε;
Η εικόνα που έχω σχηματίσει είναι σχεδόν αρνητική. Δεν είναι προσωπικές αιχμές. Είναι η λανθασμένη ερμηνεία της πολιτικής που έχουν κάποιοι. Ορισμένοι άνθρωποι έχουν διαπαιδαγωγηθεί με την κρατικίστικη νοοτροπία του εκτελεστή των άνωθεν εντολών. Δεν έγινε κατανοητό πως η αυτοδιοίκηση και ειδικά η περιφερειακή ήταν ένας νέος θεσμός. Οι νέοι θεσμοί πρέπει να κατοχυρωθούν και να καταξιωθούν στη συνείδηση του κόσμου. Δεν κατοχυρώνονται με το κούνημα της λίστας των έργων. Αυτή τη στιγμή σαν χώρα και σαν Αιγαίο έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας. Δεν ήταν στραβός ο γιαλός. Στραβά αρμενίζουμε. Έχω αναφέρει εδώ και χρόνια κάποια πράγματα για τα νησιά, τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη νησιωτικότητα. Πρέπει να οικοδομήσουμε κοινωνίες των 365 ημερών. Για όλα αυτά όμως δεν έχει γίνει κάτι. Ελάχιστα έχουν γίνει. Οι περιφέρειες στην Ευρώπη έχουν ένα σημαντικό ρόλο. Αν τις έχουν αποστεωμένες και θεσμικά αυτό έγινε συνειδητά. Δεν είδα όμως πολιτική σύγκρουση των περιφερειών με το κράτος. Για το λόγο αυτό έχω αναφέρει πως κάποιοι ήταν κακοί διαχειριστές ενός καταρρέοντος πολιτικού συστήματος.
• Θεωρείτε πως η πενταετία που έρχεται θα είναι δύσκολη για την τοπική αυτοδιοίκηση και ειδικά για το β’ βαθμό;
Δεν θα είναι δύσκολη μόνο για το δεύτερο βαθμό της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και για τον πρώτο. Κάποιοι όμως θα πρέπει να αντιδράσουν. Αυτοί θα πρέπει να πληρούν κάποια στοιχεία δηλαδή να έχουν συγκρότηση ιδεολογική, εμπειρία, ήθος και να έχουν στρατηγικό όραμα για τη χώρα αυτή. Είμαστε το πιο συγκεντρωτικό κράτος στην Ευρώπη. Εδώ και 15 χρόνια που δεν ψήφιζα τον ιδεολογικό και πολιτικό μου πρώην χώρο έλεγα στους συμπατριώτες μου να μην στηρίζουν τα δύο μεγάλα κόμματα. Πρέπει να διαμορφωθούν συμφωνίες και συμμαχίες στο πολιτικό κεντρικό σκηνικό.
Επιβάλλεται σε αυτή τη χώρα να συζητήσουμε σοβαρά. Στην πρώτη μου προεκλογική ομιλία το 1986 είχα αναφέρει πως η κυρίαρχη πολιτική αντίθεση στην χώρα δεν είναι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά Αθηναϊσμός και ελληνική περιφέρεια. Είναι περιφερειακό το έλλειμμα και το πρόβλημα αυτής της χώρας. Ή θα τα βρούμε μεταξύ μας και θα σχεδιάσουμε για τον τόπο μας ή θα πάμε όλοι μαζί για φούντο. Κράτησαν την τελευταία φράση μου. Τώρα με ρωτούν πώς γνώριζα πως η χώρα θα είχε αυτή την κατάληξη.
• Πόσο δύσκολη είναι η ενασχόληση με την ΤΑ τη στιγμή που η στήριξη του κράτους γίνεται όλο και πιο πενιχρή;
Και τι θα πρέπει να κάνουμε, να καταθέσουμε τα όπλα; Εκεί είναι η οργή μου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτός είναι ο λόγος που είπα ότι χάθηκε ο αυτοδιοικητικός ρόλος της. Σε αυτό το κράτος που δίνει πράγματα με το σταγονόμετρο, όχι γιατί δεν μπορεί, ισχύει με τον πιο άσχημο τρόπο το γεγονός ότι η υποανάπτυξη είναι αποτέλεσμα της εξάρτησης της περιφέρειας από το κέντρο. Το κέντρο όμως σου δίνει τόσο όσο χρειάζεται για να μην του αμφισβητείς την εξουσία. Τότε, όπως είχα πει κάποτε ή παίρνεις το 45αρι σου και αρχίζεις και καθαρίζεις μόνος σου ή έχεις πεθάνει. Μου το χρέωσαν αρνητικά τότε με την ιστορία με το Γιωτόπουλο.
Είναι φρικτό το γεγονός ότι σε μια νησιωτική χώρα τα πρώτα μέτρα που «καθαρίστηκαν» με τα μνημόνια ήταν αυτά τα λίγα που είχαν δοθεί με τη νησιωτικότητα εδώ και χρόνια. Είναι φοβερό αυτό που έγινε. Αυτοί οι άνθρωποι συγκεντρωποιούν το αθηναϊκό μόρφωμα. Για αυτά δεν θα πρέπει να αντιδράσουμε σαν πολίτες; Τι περιμένουμε δηλαδή; Δεν λέω να κάνουμε επανάσταση αλλά να ξυπνήσουμε, να αναδιοργανωθούμε και να πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας. Να αρχίσουμε να μιλάμε για την τοπική ανάπτυξη. Να θυμηθούμε πως η βιώσιμη ανάπτυξη στηρίζεται πάνω στην ιστορία της παραγωγής κάθε τόπου. Έχουμε θησαυρό ανεκτίμητο σε κάθε νησί και περιμένουμε να έρθει από αλλού η βοήθεια. Αυτή ήταν η αποτυχία του πολιτικού συστήματος. Θα κάνουν τους Έλληνες να περιμένουν να ακούσουν από την τηλεόραση κάτι για να αποκτήσουν ελπίδα.
• Γιατί θα πρέπει οι πολίτες στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες να επιλέξουν τη δική σας υποψηφιότητα; Ποια είναι η δέσμευσή σας προς τους πολίτες;
Δέσμευση είναι όλα αυτά που έχω αναφέρει. Δέσμευση είναι η ιστορία μου και η πολιτική μου διαδρομή. Το αποτέλεσμα είναι στους Λειψούς. Νομίζετε πως η απόφασή μου να χαλάσω την ησυχία μου και να μπω μπροστά, να ηγηθώ ενός τέτοιου ψηφοδελτίου, ήταν εύκολη; Νιώθω δυνατές τις δυνάμεις μου, γνωρίζω όσο κανείς το Αιγαίο και τα ιδιαίτερα προβλήματα των νησιών του και νιώθω πειραγμένος και θιγμένος από τον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν κεντρικά. Το πρώτο και σημαντικό πρόβλημα είναι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες. Μετά από πολλές διαβουλεύσεις φθάσαμε στο περιβόητο μεταφορικό ισοδύναμο που κάποιοι το εκφύλισαν. Έπρεπε να κατοχυρωθούν πρώτα κάποια πράγματα.
Ποτέ δεν έγινε όπως έπρεπε η συζήτηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία. Θυμηθείτε τι έγινε με τις εφορίες στα νησιά. Αν τα προσβάλει κανείς όλα αυτά στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια θα βρεθεί υπόδικη η χώρα. Δεν αντιδρά κανείς σε αυτά που έγιναν. Ολα αυτά δεν θα πρέπει αναδειχθούν; Δεν θα πρέπει οι πολίτες να μπουν σε άλλο τρόπο λειτουργίας; Για να συμπλεύσουν οι πολίτες με τις διοικήσεις τους θα πρέπει να τις εμπιστεύονται. Η αυτοδιοίκηση όμως έχει απομακρυνθεί από την κοινωνία. Κάποιοι θεώρησαν πως τα προβλήματα είναι δικά τους και όχι των πολιτών. Έχει πολλή δουλειά να γίνει στο θέμα αυτό.



Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Εγκατάσταση μεγάλων αιολικών πάρκων σε νησιά των Κυκλάδων

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Με την από 23/12/2013 ΑΔΑ: ΒΛΛΓΟ-Ε3Χ, απ. 172568, έγκριση περιβαλλοντικών όρων για εγκατάσταση αιολικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 218,5 MW στα νησιά Άνδρος, Τήνος, Πάρος και Νάξος, άνοιξε ο δρόμος για κατασκευή και λειτουργία υπερμεγεθών αιολικών πάρκων, σε αντίθεση με το οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος των συγκεκριμένων τοπικών κοινωνιών. Η εν λόγω απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση, τόσο με την από 9/11/2011 αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου, όσο και με τις αρνητικές αποφάσεις των Δήμων των τεσσάρων νησιών.
Η επιχειρηματολογία της απόρριψης του συγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου, δεν αντικατοπτρίζει την καθολική αντίθεση των τοπικών κοινωνιών στην αξιοποίηση των ΑΠΕ και ειδικότερα της αιολικής ενέργειας, αλλά εστιάζεται σε ουσιαστικά και βάσιμα επιχειρήματα, βάσει των οποίων η επιχειρούμενη εγκατάσταση των μεγάλων αιολικών σταθμών, δεν συνάδει ούτε με τον χωροταξικό σχεδιασμό, ούτε με την κλίμακα και με την αισθητική του νησιωτικού τοπίου, ούτε με την προστασία περιοχών Νatura 2000 και εξαιρετικού κάλλους, ούτε με την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών, ούτε βεβαίως με την προοπτική μια βιώσιμης και αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης του νησιωτικού χώρου. Τελικώς, η οικονομική προοπτική και η βιωσιμότητα των νησιών, δεν είναι αποτέλεσμα μεγαλεπήβολων, «φαραωνικού τύπου» -σε σχέση με τα μεγέθη τους- επενδυτικών σχεδίων, αλλά κυρίως αποτέλεσμα μικρών παραγωγικών και αναπτυξιακών επιλογών, που έχουν άμεση σχέση με τα συγκριτικά παραγωγικά πλεονεκτήματα, τη φέρουσα ικανότητα, το σεβασμό της πολιτιστικής κληρονομιάς και του τοπίου.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο υπουργός :
Α) Με ποια λογική εγκρίνει την προώθηση και υλοποίηση ενός τέτοιου επενδυτικού σχεδίου, όταν μάλιστα η Τοπική Αυτοδιοίκηση α´ και β´ βαθμού, καθώς και οι τοπικοί φορείς, είναι σε πλήρη αντίθεση με το συγκεκριμένο έργο;
Β) Πώς αποφασίζει να εγκρίνει το συγκεκριμένο έργο, με το οποίο θα εξυπηρετηθεί ουσιαστικά ένας ιδιωτικός επενδυτικός όμιλος, ενώ το όφελος των τοπικών κοινωνιών προβλέπεται να είναι αμελητέο;
Γ) Σε ποια προοπτική βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης, μπορεί να βασιστεί ένα τέτοιο επενδυτικό σχέδιο, αφού η κατασκευή και η λειτουργία τόσο των αιολικών σταθμών, όσο και των συνοδών έργων, θα επιφέρουν ανεπανόρθωτες καταστροφές και αλλοιώσεις στο νησιωτικό περιβάλλον και στο τοπίο, με αποτέλεσμα την οριστική υπονόμευση της προοπτικής ισόρροπης ανάπτυξης των νησιών.
7/1/2014                                                               
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Συρμαλένιος

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΣ ΓΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΣΥΡΟΥ-ΝΑΞΟΥ,ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, 18.11.2013

Κατάθεση τροπολογίας για παράταση αναστολής πλειστηριασμών και απαγόρευση άμεσης ή έμμεσης μεταβίβασης "κόκκινων" στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων

Παράταση της προθεσμίας αναστολής πλειστηριασμών και απαγόρευση της άμεσης ή έμμεσης μεταβίβασης στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων ζητούν με τροπολογία σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων 73 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο υπογράφοντα τον πρόεδρο του κόμματος Α. Τσίπρα.
Η τροπολογία του ΣΥΡΙΖA έχει ως εξής:  
Η μεγάλη οικονομική κρίση η οποία έχει λάβει ανυπολόγιστες διαστάσεις σε βάρος κυρίως των ασθενέστερων οικονομικά τάξεων, έχει οδηγήσει μεγάλο αριθμό Ελλήνων πολιτών σε πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεών τους, από καταναλωτικά δάνεια που έλαβαν τα τελευταία δέκα χρόνια.
Η οικονομική επίσης αδυναμία των Τραπεζών και η κεφαλαιουχική ανεπάρκειά τους, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους, μετά την άρση της διενέργειας πλειστηριασμών, να πωληθούν τα δάνεια αυτά προς τρίτους, τα λεγόμενα distress fund, έναντι πολύ μικρού ποσοστού της συνολικής οφειλής, υπό μορφή τιτλοποίησης απαιτήσεων και εκχώρησης δικαιωμάτων.
Η εξέλιξη αυτή θα μετατρέψει σε κόλαση τη ζωή χιλιάδων οφειλετών των δανείων αυτών, με την απώλεια της κατοικίας τους, ή οποιαδήποτε άλλη ακίνητη περιουσία κατέχουν, εξαιτίας των αναγκαστικών μέτρων που θα εφαρμόσουν εις βάρος τους οι αγοραστές των δανείων. Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι ενώ οι οφειλέτες θα κληθούν να εξοφλήσουν ολόκληρο το ποσό του δανείου και τις καθυστερήσεις, το distress fund θα αποκτήσει τα δάνεια αυτά, έναντι ποσοστών που αρχίζουν από 0,5% για τα απολύτως ανασφάλιστα έως 20% για τα ενυπόθηκα δάνεια.
Θα κληθεί έτσι ο απλός πολίτης να πληρώσει μόνο αυτός, την φούσκα των τραπεζικών δανείων, ενώ δεν είναι υπεύθυνος για την αδυναμία εξυπηρέτησής τους και ταυτόχρονα να πληρώσει ως φορολογούμενος ποσό, που φτάνει το 30% του δημόσιου χρέους, το οποίο έχει δοθεί για την ανακεφαλοποίηση στις Τράπεζες.
Η Βουλή δεν επιτρέπεται να αφήσει απροστάτευτους τους αδύναμους πολίτες  στην λαίλαπα των οικονομικών δολοφόνων, τοκογλύφων και εκβιαστών των διεθνών funds που εκμεταλλεύονται και θησαυρίζουν από την καταστροφή ενός λαού.
Τέλος είναι κρίσιμη η προστασία των πολιτών ανεξαρτήτως της ιδιότητας τους από τον κίνδυνο πλειστηριασμού της πρώτης ή κύριας κατοικίας του, με δεδομένη την μείωση του εισοδήματος τους εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, μείωση που οδηγεί σε αδυναμία εξυπηρέτησης των οφειλών τους προς τις Τράπεζες.
Άρθρο 1
  1. Η προθεσμία της αναστολής των πλειστηριασμών, οι οποίοι επισπεύδονται για την ικανοποίηση απαιτήσεων που δεν υπερβαίνουν το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ, από πιστωτικά ιδρύματα και εταιρείες παροχής πιστώσεων, καθώς και από τους εκδοχείς των απαιτήσεων αυτών, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 16ης Δεκεμβρίου 2011 (Α' 262) και όπως η Πράξη αυτή κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 4047/2012 (Α' 31), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2014.
  2. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 του ν.3869/2010(Α' 130), όπως ισχύει, η φράση «μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013» αντικαθίσταται από τη φράση «μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2014».
Άρθρο 2
  1. Απαγορεύεται απολύτως η άμεση ή έμμεση μεταβίβαση των στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων και αλληλόχρεων λογαριασμών, που συνήφθησαν μεταξύ ελλήνων πολιτών ή μονίμων κατοίκων Ελλάδος και νομίμως λειτουργούντων στην Ελλάδα τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων προς τρίτους, καθώς και κάθε είδους απαιτήσεων που προκύπτουν εξ αυτών. Απαγορεύται επίσης η παροχή εγγυήσεων επί των δανείων και αλληλόχρεων λογαριασμών του εδαφίου α' κατά τρόπον ώστε να καταλήγουν σε έμμεση εκχώρησή τους.
  2. Τυχόν μεταβιβάσεις και παροχές εγγυήσεων που έλαβαν χώρα μετά τη δημοσίευση του παρόντος είναι αυτοδικαίως άκυρες και δεν γεννούν δικαιώματα υπέρ του τρίτου έναντι του οφειλέτη.

Αθήνα, 03-12-2013

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Τσίπρας Αλέξης
Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη
Αθανασίου Νάσος
Αλεξόπουλος Απόστολος
Αμανατίδης Γιάννης
Αμμανατίδου Ευαγγελία
Αποστόλου Ευάγγελος
Βαλαβάνη Νάντια
Βαμβακά Τζένη
Βαρεμένος Γεώργιος
Βούτσης Νικόλαος
Γαϊτάνη Ιωάννα
Γάκης Δημήτρης
Γελαλής Δημήτρης
Γερμανίδης Αθανάσιος
Γεροβασίλη Όλγα
Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη
Γλέζος Μανώλης
Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος
Διακάκη Μαρία
Διαμαντόπουλος Ευάγγελος
Διώτη Ηρώ
Δούρου Ρένα
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Δριτσέλη Παναγιώτα
Ζαχαριάς Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζερδελής Γιάννης
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Ιγγλέζη Αικατερίνη
Καλογερή Αγνή
Κανελλοπούλου Μαρία
Καραγιαννίδης Χρήστος
Καρά Γιουσούφ Αϊχάν
Κατριβάνου Βασιλική
Καφαντάρη Χαρούλα
Κοδέλας Δημήτρης
Κοντονής Χαράλαμπος - Σταύρος
Κουράκης Αναστάσιος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Κωνσταντοπούλου Ζωή
Κυριακάκης Βασίλης
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Μαντάς Χρήστος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μητρόπουλος Αλέξιος
Μιχαλάκης Νικόλαος
Μιχελογιαννάκης Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπόλαρη Μαρία
Ξανθός Ανδρέας
Ουζουνίδου Ευγενία
Παναγούλης Ευστάθιος
Πάντζας Γεώργιος
Παπαδημούλης Δημήτριος
Πετράκος Αθανάσιος
Σακοράφα Σοφία
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάς Γιάννης
Σταθάκης Γεώργιος
Σταμπουλή Αφροδίτη
Στρατούλης Δημήτρης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τατσόπουλος Πέτρος
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσακαλώτος Ευκλείδης
Τσουκαλάς Δημήτρης
Φωτίου Θεανώ
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
 Χατζηλάμπρου Βασίλης

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Να γιατί το ΠΑΣΟΚ και ο κ. Π. Ρήγας επέμειναν στην άθλια μεθόδευση της ονομαστικής ψηφοφορίας των 5 άρθρων της τροπολογίας στη συσκευασία του ενός!

Ο Νίκος Συρμαλένιος κατέθεσε υπόμνημα προς τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη, με το οποίο ανέλυσε διεξοδικά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ στην επίμαχη τροπολογία του Υπουργείου Υγείας καθώς και την εκβιαστική ονομαστική ψηφοφορία πέντε (5) άρθρων στη συσκευασία ενός. Επεσήμανε ιδιαίτερα τη σκοπιμότητα του ΠΑΣΟΚ για τη μεθόδευση της ψηφοφορίας, σκοπιμότητα παραποίησης της θέσης του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το διοικητικό διαχωρισμό των νοσοκομείων της νησιωτικής Ελλάδας και τα κίνητρα υπηρέτησης των επικουρικών γιατρών στα νησιά, όπως αποδεικνύεται και με το συνημμένο δελτίο τύπου του γραμματέα της Κ.Ο. και βουλευτή Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ Π. Ρήγα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του υπομνήματος:


Προς τον Πρόεδρο της Βουλής

Κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη


Κύριε πρόεδρε,

Σε συνέχεια της ψηφοφορίας που έγινε στη συνεδρίαση της Ολομέλειας για την επίμαχη Τροπολογία του Υπουργείου Υγείας στις 27/11 και ως επιβεβαίωση των ενστάσεων και των διαμαρτυριών που εγείραμε για τη μεθόδευση της συγκεκριμένης ψηφοφορίας, στην οποία παρατύπως και καθ’ υπέρβαση του Κανονισμού, κληθήκαμε να ψηφίσουμε πέντε (5) διαφορετικά άρθρα στη συσκευασία ενός, σας παραθέτω συνημμένο το δελτίο τύπου του κ. Π. Ρήγα, γραμματέα της Κ.Ο. και βουλευτή Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ, το οποίο επιβεβαιώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις σοβαρές ανησυχίες μας, για τη σκοπιμότητα της μεθόδευσης της εν λόγω ονομαστικής ψηφοφορίας.

Η σκοπιμότητα και η μεθόδευση του κ. Π. Ρήγα αλλά και της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ για την ονομαστική ψηφοφορία, στο μόνο στο οποίο αποσκοπούσε, ήταν η εμφάνιση προς τις τοπικές κοινωνίες, ότι δήθεν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πίστευε και δεν αγωνίστηκε για το διαχωρισμό των νησιωτικών νοσοκομείων (θέμα για το οποίο είχαμε καταθέσει και σχετικές τροπολογίες), ούτε για την ενίσχυση των κινήτρων για την υπηρέτηση των επικουρικών γιατρών στα νησιά, αφού γνωρίζοντας την αρνητική μας θέση για την τιμολόγηση των φαρμάκων, με την ενιαία ψηφοφορία θα μας εκβίαζαν υποχρεωτικά να ψηφίσουμε ΟΧΙ, συμπαρασύροντας σε αυτή τη θέση και τα λοιπά εκτός φαρμάκων άρθρα της τροπολογίας.

Πρέπει δε να σας πω ότι τις μέρες αυτές ο κ. Π. Ρήγας εκδίδει το 4ο κατά σειρά δελτίο τύπου, προαναγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα φανεί ανακόλουθος με το αίτημα για διαχωρισμό των νοσοκομείων των νησιών, αφού στην ίδια τροπολογία ήταν γνωστό ότι υπήρχε το άρθρο για τα φάρμακα, στο οποίο είχε εκφραστεί εξ αρχής η αρνητική μας θέση. Μας εγκαλούσε  μάλιστα χαρακτηριστικά λέγοντας ότι «…να δούμε τι θα ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, Τετάρτη κοντή γιορτή…»

Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα, που ο κ. Π. Ρήγας και το ΠΑΣΟΚ, επεδίωξαν να δημιουργήσουν για να μας «εκθέσουν» στα μάτια των τοπικών κοινωνιών, εκφυλίζοντας τη νόμιμη κοινοβουλευτική διαδικασία, τη διαφάνεια και την πολιτική αντιπαλότητα με καθαρούς όρους, που αν τη σέβονταν, δεν θα δημιουργούνταν αυτές οι τερατώδεις παραβιάσεις της κοινοβουλευτικής λειτουργίας, με την ταυτόχρονη και μοναδική εκβιαστική ονομαστική ψηφοφορία πέντε άρθρων άσχετων μεταξύ τους στη συσκευασία του ενός.

Κύριε Πρόεδρε της Βουλής, για άλλη μια φορά σας ζητάμε η διαδικασία αυτή να είναι η τελευταία μελανή σελίδα του ελληνικού κοινοβουλίου και εφεξής παρακαλούμε να μην γίνεται αποδεκτή ούτε η κατάθεση άσχετων τροπολογιών σε άσχετα νομοσχέδια, ούτε η συμπερίληψη πολλών διαφορετικού περιεχομένου άρθρων σε μία και μοναδική τροπολογία, ούτε πολύ περισσότερο η διενέργεια ενιαίας και μοναδικής ονομαστικής ψηφοφορίας σε τέτοιου τύπου τροπολογίες.

28/11/2013       

Με τιμή

Νίκος Συρμαλένιος

Βουλευτής Κυκλάδων